Księgi handlowe
Dla Nominus księgowość jest fundamentem na bazie którego budujemy wiedzę o firmie. Od początku swojej działalności zawiesiliśmy poprzeczkę wysoko. Obsługa rachunkowa jednostek produkcyjnych rozliczających się w oparciu o księgi rachunkowe wymaga od księgowych najwyższych kompetencji. Zatem już w procesie rekrutacji dbamy o to, by naszych klientów obsługiwali pracownicy biegli w księgach rachunkowych, a dane przekazywane naszym klientom były rzetelne i bezbłędne.
Na co kładziemy nacisk?
W połączeniu z rozbudowanymi planami kont dla potrzeb kontrolingu, nasi klienci otrzymują nie tylko komunikat o stanie majątkowym czy finansowym firmy, ale również informacje o metodach i instrumentach umożliwiających podejmowanie skutecznych decyzji przez kadrę zarządzającą w celu kontroli przebiegu wszystkich procesów w firmie.
Dbamy o to, by dane przekazywane naszym klientom były zobrazowane w sposób przejrzysty i czytelny – nie tylko dla działu kontrolingu, ale także dla tych działów firmy, które na podstawie otrzymanych danych realizują plany rozwojowe obsługiwanych przez nas przedsiębiorstw.
Już w średniowieczu niektórzy kupcy dla własnych potrzeb tworzyli rejestry ewidencji i zobowiązań. Ten początkowo prosty system ewoluował i przybrał ostatecznie współczesną postać. Obecnie dla ochrony interesów wierzycieli niektóre podmioty zobowiązane są obligatoryjnie do prowadzenia ksiąg rachunkowych.
Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych spoczywa między innymi na:
Automatyzacja procesów
To na co kładziemy duży nacisk, to systematyczne rozrachunki naszych klientów. Pilnujemy bieżących rozliczeń, wyciągów bankowych i raportów kasowych, co dla wielu biur rachunkowych wciąż bywa bolączką i rzadko wdrażanym standardem. A to przecież w nich najczęściej pojawiają się informacje, które mogą mieć realny wpływ na wynik finansowy firmy!
Nie mniej ważną kwestią jest niemal pełna automatyzacja wszystkich procesów księgowania, przesyłania i przechowywania dokumentacji księgowej. Wykorzystanie infrastruktury systemowej zapewnia łatwy dostęp do dokumentów dla wszystkich trzech stron procesu – klienta, biura rachunkowego i organów administracji państwowej. Komfort ten odczuwalny jest z reguły już po pierwszym miesiącu współpracy, do której serdecznie zapraszamy.